Ga naar de startpagina Doelgroepen voor psychosociale revalidatie Bekijk onze verschillende disciplines en begeleidingen Hoe kom je bij ons terecht Praktische informatie zoals adressen en mogelijke vragen

AANMELDING

Hoe kom je bij ons terecht?

De Aanmelding van een (mogelijke) patiënt gebeurt hetzij telefonisch, hetzij via een bezoek aan het centrum. In beide gevallen gebeurt de aanmelding via de maatschappelijk assistent.
De maatschappelijk assistent informeert de aanmelder kort over de werking van ons centrum en bevraagt in het kort de klacht.
Wanneer deze klachtenformulering in overeenstemming is met onze RIZIV-conventiebepalingen, wordt een afspraak gemaakt voor een intakegesprek.
Het intakegesprek wordt uitgevoerd door de maatschappelijk assistent. De patiënt en een eventuele partner, verwijzer of familielid zijn aanwezig. Het intakegesprek heeft in principe plaats in het centrum, enkel omwille van praktische onmogelijkheden, kan het gesprek doorgaan bij de aanmelder thuis of op een externe locatie.
Wanneer uit het intakegesprek blijkt dat de geschetste problematiek in aanmerking kan komen voor behandeling in ons centrum, wordt een afspraak gemaakt voor een psychiatrisch onderzoek dat resulteert in een diagnose- en indicatiestelling.

Naargelang de problematiek van de patiënt, meer nog, naargelang zijn behoeften, noden en beperkingen wordt een individueel weekprogramma aangeboden. Het bedraagt minimaal drie en maximaal tien halve dagen per week. Een halve dag bedraagt drie uur. De patiënt neemt deel aan de individuele sessies en aan groepstherapieën.

VRAGEN?

Heeft u een vraag over Validag, de aanmeldprocedures of de werking van onze VZW? U kan eenvoudigweg (eventueel anoniem) onderstaand formuliertje invullen, u krijgt zo spoedig mogelijk een antwoord via e-mail. U kan ons natuurlijk ook steeds telefonisch contacteren.

Naam (niet verplicht) :
E-mail: (noodzakelijk): uw e-mail adres is noodzakelijkInvalid format.
Stel hier uw vraag :  
er moet een vraag ingevuld worden